Followers

Konvensyen Malaysia Negara Berkebajikan Untuk Semua : Tawaran PAS

Wednesday, August 24, 2011

Parti Islam Se-Malaysia melalui Lajnah Penerangan dan Dakwah akan menganjurkan Konvensyen Negara Berkebajikan pada 10hb September 2011 depan di Dewan Ustaz Fadhil Noor KUIZM, Taman Melewar. Konvensyen tersebut diadakan bertujuan menghurai dan memberi kefahaman kepada seluruh kepimpinan parti mengenai Konsep Asas Negara Berkebajikan sebagaimana Ucapan Dasar Presiden tahun ini Menuju Negara Berkebajikan.

Konvensyen juga akan merumuskan sebuah rangka gerak kerja bagi melaksanakan ucapan dasar Presiden. Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang akan membentangkan Konsep Asas Negara Berkebajikan dalam ucaputamanya, beberapa tokoh politik dan NGO akan turut memberi ulasan ucaputama Presiden, antaranya Dr. Mohd Noor Manuty (Ketua Penerangan PKR), YB Dr. Tan Seng Giaw (Naib Pengerusi DAP Pusat) dan Tuan Hj Azmi Abdul Hamid (Presiden TERAS).


Huraian lanjut mengenai Konsep Negera Berkebajikan juga akan dibentangkan sebagai Dokumen Negara Berkebajikan oleh Naib Presiden PAS YB Salahuddin Ayob. Dokumen tersebut merupakan penjelasan berupa tawaran-tawaran PAS kepada rakyat, dan ia tidak lari dari Buku Jingga bahkan melengkapkan lagi tawaran-tawaran PR apabila diberi mandat memerintah negara.

YAB Datuk Mursyidul Am juga akan hadir bagi menyampaikankan ucapan penutup dalam konvensyen tersebut.

Peserta terlibat dalam konvensyen tersebut semua kepimpinan tertinggi parti peringkat pusat, negeri dan kawasan-kawasan. Dijangka hampir 1000 orang akan menghadiri konvenseyen ini.Para peserta akan berpeluang berdialog dengan pimpinan tertinggi parti dalam memahami Konsep Negara Berkebajikan yang menjadi tema utama PAS dalam Ucapan Dasar Presiden baru-baru ini. Ia sekali gus bagi menangkis tohmahan Umno BN yang kononnya PAS lari dari hala tuju perjuangan apabila memperkenalkan Negara Berkebajikan.

Semua negeri dan kawasan diminta mengosongkan tarikh tersebut bagi memberi tumpuan menghadiri program tersebut.

Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat.



0 comments:

Post a Comment

Berita/Artikel lain....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...