Followers

Peluang Kedua Rakyat Terengganu Buat Pilihan

Friday, June 28, 2013

SEREMBAN - Pilihan Raya Kecil (PRK) yang bakal diadakan bagi mengisi kekosongan Dun Kuala Besut merupakan peluang kedua rakyat untuk memilih dan melakukan perubahan terhadap pentadbiran negeri Terengganu.

Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Mohamad Taufek Abd Ghani berkata, tidak mustahil kemenangan boleh berpihak kepada Pas kali ini, walaupun dilihat agak sukar selepas menyaksikan calon bertanding pada PRU13 lalu tewas dengan majoriti 2,434 undi.

“Bagi kita, senario politik di Terengganu agak unik berikutan rakyatnya berani mengambil risiko melakukan perubahan sepertimana berlaku sebelum ini apabila tampuk pentadbiran negeri pernah bertukar tangan antara Pas dan Barisan Nasional (BN).

“Justeru, kita lihat peluang untuk menang pada PRK nanti tetap ada walaupun sekadar 50-50, sekiranya jentera parti dapat melipatgandakan lagi usaha untuk merangka strategi yang sesuai bagi memecahkan benteng kuat Umno itu,” katanya semalam.

Mohamad Taufek berkata, antara langkah wajar diambil adalah memberikan maklumat yang secukupnya kepada pengundi kawasan terbabit, selain mengetengahkan calon di kalangan anak muda tempatan yang berwibawa.

0 comments:

Post a Comment

Berita/Artikel lain....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...