Followers

Mana bukti Pas amal Syiah?

Sunday, July 28, 2013

ALOR SETAR - Ada ahli Pas di Kedah yang diakui amalkan Syiah. Bagaimanapun, tuduhan kaitkan fahaman itu dengan pemimpin Pas di negeri ini, disifatkan karut.

"Jangan buat tuduhan melulu. Kalau nak dakwa kena ada bukti. Jangan cakap saja, label dari pemerhatian sedangkan ini perkara serius, babitkan akidah orang," kata bekas Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kedah, Datuk Ir Phahrolrazi Zawawi.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi selepas sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mendedahkan wujud beberapa pemimpin parti politik di negeri ini terlibat fahaman itu. Menurutnya, tuduhan itu jelas tidak berasas, selain tanpa bukti kukuh.

PAS kutuk serangan, angka kematian terus meningkat

KUALA LUMPUR: PAS mengutuk sekeras-kerasnya tindakan tentera Mesir yang menggunakan kekerasan serta bedilan peluru hidup ke arah penyokong Morsi yang mengakibatkan ratusan lagi terkorban dalam insiden terbaru malam tadi.

Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS Datuk Kamaruddin Jaffar berkata, semua pihak tidak boleh membenarkan pembantaian terhadap rakyat seperti itu, apatah lagi insiden malam tadi bukan kali pertama dilakukan tentera sejak merampas kuasa.

"Rakyat Mesir behimpun secara aman, dan itu adalah hak mereka untuk menyatakan suara mereka.

Berita/Artikel lain....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...