Followers

Pemuda Pas Tambun Terus Konsisten Bantah Konsert Berunsurkan Maksiat

Friday, June 13, 2014

Dewan Pemuda PAS Tambun menyambut baik sikap cakna dan prihatin yang ditunjukkan pihak berwajib dan Ngo-ngo Islam di Perak di atas usaha mendesak Carnival Nite Out yang dijadualkan berlangsung 12 Jun ini di Lost World Tambun hingga program yang dijadualkan itu berjaya dibatalkan.

Dewan Pemuda PAS Tambun melalui Ketua Pemudanya Ustaz Hafez Sabri menyatakan, pihaknya akan terus konsisten menggesa kerajaan negeri dan badan berwajib mengkaji semula penganjuran apa jua bentuk konsert yang dilihat tidak sesuai dan menyalahi aturan agama dan adat ketimuran di Negeri Perak ini khususnya.

Harga Sebuah Kebenaran: Solidariti Buat Mejar Zaidi

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) melalui Jabatan Amal telah menganjurkan Majlis Solidariti bersama Mejar Zaidi Ahmad di Darul Amal, Taman Maluri, Kuala Lumpur pada malam semalam.

Para hadirin yang hadir bersama-sama membaca surah Yassin, solat Hajat dan berdoa agar Mejar Zaidi terus diberikan kekuatan dan pertolongan oleh Allah dalam menghadapi ujian yang sedang menimpa beliau.


Istilah Kebajikan Rakyat Tiada Dalam Kamus Perjuangan BN Sarawak



Kerap saya nyatakan dalam tulisan saya bahawa Sarawak adalah sebuah wilayah yang paling kaya di Malaysia tetapi malangnya rakyat dibiarkan hidup dalam keadaan papa kedana tidak dapat menikmati hasil kekayaan yang seharusnya mereka nikmati.Pemimpin yang dipilih oleh rakyat sepatutnya menjalankan amanah dengan membaiki taraf kehidupan rakyat agar menjadi lebih baik lagi tetapi ianya gagal. Malah kehidupan mereka bagaikan raja dengan membiarkan rakyat hidup sengsara tanpa menyediakan kemudahan asas yang sepatutnya rakyat nikmati.

Mana perginya slogan keramat BN (Barisan Nasional) ‘rakyat didahulukan” atau slogan ini semata-mata retorik atau gula-gula untuk menarik undi rakyat semasa pilihanraya saja?

Pemuda PAS WP Anjur Santai Kaki Bola & Jom Tonton Bola

Tuesday, June 10, 2014

Hanya tinggal beberapa hari lagi sepak mula Piala Dunia 2014 akan bermula. Sana sini kedengaran program-program dan acara-acara bagi meraikan kejohanan bola sepak paling berprestij di dunia ini. Pertandingan bola sepak peringkat dunia yang hanya diadakan 4 tahun sekali ini bagaikan suatu pesta yang mesti diraikan oleh semua negara. 

Tidak ketinggalan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan turut bersama-sama warga dunia yang lain menambahkan kehangatan yang melanda. Justeru, kami Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan akan menganjurkan Santai Kaki Bola khusus untuk para peminat bola sepak dalam menyambut kehadiran Piala Dunia 2014 ini. Santai Kaki Bola akan diadakan pada hari Rabu, 11 Jun bertempat di Restoran Awwal Maju, Sri Rampai, Setiawangsa. Program ini akan diadakan seawal jam 9 malam. 

Pemuda PAS Malaysia Bantah Tindakan Tatatertib

Sunday, June 8, 2014


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) tidak bersetuju dengan tindakan keterlaluan pihak Universiti Malaysia Sabah Labuan (UMSKAL) yang mengambil tindakan tatatertib terhadap beberapa orang mahasiswanya baru-baru ini.

Sekumpulan mahasiswa UMSKAL telah mengadakan himpunan aman pada 21 Februari 2014 di hadapan bangunan pentadbiran kerana membantah keputusan pihak universiti yang mengambil semula pengurusan sebuah kedai di kampus.

Amukan Tok Gajah Julang Piala FA 2014

Pemuda PAS Malaysia (PPM) mengucapkan tahniah kepada pasukan Pahang kerana telah menjuarai Piala FA bagi sesi 2014. Kemenangan ini merupakan kejuaraan kali kedua Pahang dalam edisi Piala FA.

Meskipun pada peringkat awal kemenangan hampir berpihak kepada pasukan Felda United namun dalam bola sepak, apa-apa pun boleh terjadi. Natijahnya, kemenangan berpihak kepada pasukan kendalian Zainal Abidin Hassan ini dalam persaingan yang mendebarkan. Dalam bola sepak juga membuktikan bahawa jaringan awal tidak menjaminkan kemenangan yang mutlak. Kemasukan Faizol menggantikan Mathias Conti jelas merubah segala-galanya. Justeru, Faizol layak dinobatkan pemain terbaik perlawanan akhir Piala FA 2014.

Nik Aziz tunggu penjelasan Kit Siang

Saturday, June 7, 2014

Oleh SAPINAH AB GHANI

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mendapatkan penjelasan berhubung dakwaan hudud punca kekalahan DAP pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan daripada penasihat parti itu, Lim Kit Siang yang akan menemuinya Sabtu depan.

Menurutnya, beliau tidak boleh mengulas isu berkenaan sebelum mendapatkan penjelasan mengenainya daripada Kit Siang.


Sembah Tahniah Pas Kedah Kepada Ytm Tunku Salehuddin Atas Pelantikan Sebagai Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah

Thursday, June 5, 2014

Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah mengutus sembah tahniah di atas pelantikan Tunku Temenggong Kedah, Tan Sri Tunku Sallehhuddin Sultan Badlishah sebagai Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah berkuatkuasa 21 Mei lalu.

Pelantikan baginda untuk menduduki jawatan tersebut sangat tepat berasaskan pengalaman, ketajaman pemikiran dan pandangan jauh ke hadapan yang dimiliki baginda. Tentunya baginda akan menjadi simbol perpaduan rakyat negeri Kedah.


Hudud Punca Kekalahan Dap Di PRK Teluk Intan ?

Selepas kematian mendiang YB Seah Leong Peng akibat daripada penyakit kanser yang dihadapinya, negara sekali lagi berdepan dengan satu lagi Pilihanraya Kecil di Parlimen Teluk Intan. Sebelum itu mendiang menewaskan Presiden Gerakan Datuk Mah Siew Keong pada PRU 13 yang lalu dengan majoriti 7,313. Namun dalam PRK Teluk Intan, calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud tewas kepada Datuk Mah Siew Keong dengan majoriti 238 undi.

Sejurus itu, seorang demi seorang pimpinan DAP mula menyalahkan PAS dengan mengatakan isu hudud adalah punca kekalahan mereka. Antaranya adalah Sdr. Kim Quek dan YB Gobind Singh Deo.

Piala Dunia 2014 Bakal Milik Siapa?

Kurang sepuluh hari lagi penduduk bumi ini akan meraikan kedatangan Piala Dunia 2014. Pertandingan bola sepak yang berprestij yang ditunggu-tunggu setiap 4 tahun sekali. Pelabagai persiapan dan program dirancang di seluruh dunia bagi sama-sama meraikan dan menyokong pasukan negara pilihan masing-masing. Tidak ketinggalan juga di Malaysia, kehangatan Piala Dunia 2014 kian membahang. Lihat sahaja di kaca-kaca televisyen dan di dada-dada akhbar, tidak sedikit berita dan iklan berkenaan Piala Dunia ini.

Namun saya melihat Piala Dunia kali ini mempunyai keunikannya. Jika siri sebelum ini kita boleh menjangkakan hanya beberapa negara sahaja sebagai 'favourite' untuk menjulang Piala Dunia ini, tetapi pada tahun ini tidak.  Kebanyakan negara bertanding dilihat mempunyai kekuatan yang seimbang untuk menjulang piala yang direka oleh Silvio Gazzaniga ini.

Tahniah Kontinjen Wilayah Persekutuan


Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan mengucapkan setinggi-setinggi tahniah kepada kontinjen Wilayah Persekutuan kerana telah menjadi juara dalam Sukan Malaysia (SUKMA) kali ke 17 baru-baru ini.  Dalam pertandingan yang berlangsung di Perlis ini, Wilayah Persekutuan telah mengutip sebanyak 55 pingat emas sekaligus mengalahkan Terengganu dan Selangor yang merupakan dominasi dalam setiap kejuaraan SUKMA.

Kali terakhir Wilayah Persekutuan memenangi kejuaraan SUKMA adalah pada tahun 1986 melalui Kuala Lumpur sebelum ditukar kepada Wilayah Persekutuan.

Musim Perayaan: Ada Pihak Cuba Kaut Untung Lebih

Wednesday, June 4, 2014

Pertubuhan Kesedaran Pengguna Perak (PENYEDAR) yakin menjelangnya musim perayaan terutamanya Sambutan Hari Raya akan timbulnya isu kekurangan barang keperluan harian dan terdapat juga isu kenaikan barangan keperluan tersebut. Walaupun baru-baru ini kita telah dikejutkan ianya telah pun bermula berlakunya di Negeri Kedah setelah dilaporkan oleh media bahawa Minyak Masak dan Tepung Gandum khasnya telah mula berkurangan dan telah dilaporkan juga ada pihak yang telah menaikkan harga yang amat terkesan kepada pengguna semenjak minggu lepas. Terdapat juga maklumat, perkara yang sama telah berlaku di Daerah Kerian, Negeri Perak dan kemungkinannya akan turut berlaku di seluruh Perak berikutan menjelangnya Bulan Ramadhan pada tahun ini.

PRK Teluk Intan: Tunggu Mesyuarat Majlis Presiden PR

Pemuda PAS Perak merasa kecewa dengan kenyataan terbuka Ahli Parlimen DAP Kawasan Puchong, Gobind Singh Deo yang juga Pengerusi Undang-Undang DAP yang menjadikan faktor kekalahan calon DAP pada Pilihan Raya Kecil (PRK) P076 Parlimen Kawasan Teluk Intan iaitu Dyana Sofya Mohd Daud berpunca dengan isu Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah atau Hukum Hudud.

Adakah benar isu Enakmen Undang-undang Kanun Jenayah Syariah atau Hukum Hudud adalah penyebab kekalahan calon DAP tersebut yang hanya kalah tipis sebanyak majoriti 238 undi sahaja?

Kesihatan Presiden Pas: Rakam Penghargaan Kepada Semua

Sunday, June 1, 2014

Saya bagi pihak Parti Islam SeMalaysia (PAS) mengambil kesempatan merakamkan ucapan terima kasih khasnya kepada Kerajaan Negara Turki melalui Kedutaan Negara Turki di Kuala Lumpur dan juga Kerajaan Negara Malaysia khasnya melalui Kedutaan Negara Malaysia di Ankara yang berusaha membantu Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang menghadapi masalah kesihatan. Rombongan Presiden PAS yang dalam lawatan kerja ke Negara Turki terpaksa membawa Dato’ Seri Hadi ke Hospital Istanbul, Turki berikutan masalah kesihatan.


Berita/Artikel lain....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...