Followers

Enakmen hiburan Kedah hanya untuk orang Islam - Hadi

Sunday, July 17, 2011

KUALA LUMPUR 17 Julai - Penguatkuasaan Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 sepanjang Ramadan ini oleh Kerajaan Kedah hanya terhad kepada orang Islam sahaja, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Beliau berkata, perkara itu dijelaskan oleh wakil kerajaan negeri Kedah, iaitu Setiausaha Politik kepada Menteri Besar, Mohd Sanusi Md Noor dalam satu sesi penerangan kepada Ahli Jawatankuasa Pusat Pas yang bermesyuarat hari ini.

"Pusat hiburan di Kedah akan beroperasi seperti biasa pada bulan Ramadan namun ia terhad kepada orang bukan Islam sahaja.


Karpal jangan mudah melatah - Mustafa Ali

KUALA LUMPUR 16 Julai - Pas memberikan manasihat kepada DAP berhubung keputusan kerajaan negeri Kedah melarang operasi terhadap 13 jenis pusat hiburan sepanjang Ramadan nanti, serta menegur sikap Pengerusi DAP, Karpal Singh.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, sepatutnya selaku pemimpin tertinggi DAP, Karpal tidak boleh mudah melatah dan menggunakan saluran media bagi mencari penyelesaian dalam isu-isu sensitif terutama, jika ia melibatkan agama.

"Karpal tidak seharusnya terikut-ikut dengan rentak kepimpinan bawahan DAP yang gemar menggunakan media secara terbuka dalam mencari jalan penyelesaian terhadap pelbagai isu sensitif, membabitkan orang Islam dan bukan Islam.


Sheikh Ahmed Tijani Ben Omar perlu memahami situasi

MARANG 16 Julai - Pas menyifatkan seruan Sheikh Ahmed Tijani Ben Omar agar umat Islam di negara ini tidak menyelesaikan permasalahan di jalanan dibuat tidak mengikut keadaan dan situasi.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pendakwah terkenal kelahiran Accra, Ghana yang menetap di Amerika Syarikat (AS) itu jelas cetek sejarah Islam.

Abdul Hadi antara lain menarik perhatian, berdasarkan sejarah Islam, ketika Saidina Umar menganuti agama Islam, para penyokongnya mengadakan demonstrasi di Mekah.


PAS Ancam Anjur Bersih 3.0 Jika SPR Tidak Berubah

Tuesday, July 12, 2011

Oleh NURUL AIN MOHD. HUSSAIN


PETALING JAYA: PAS menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melaksanakan sistem pilihan raya yang adil dan telus jika mereka tidak mahu berdepan dengan satu lagi Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 3.0).

Justeru, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu mahu SPR melaksanakan empat daripada lapan tuntutan yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Bersih kepada suruhanjaya itu dalam kadar segera.

“Jika SPR tidak mahu buat perubahan segera kita akan cadangkan kepada Bersih untuk buat perhimpunan sekali lagi.


Walaupun di stadium Bersih 2.0 akan dapat sokongan, kata Nik Aziz

Tuesday, July 5, 2011

Oleh Syed Mu’az Syed Putra
KUALA LUMPUR, 5 Julai — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat percaya Himpunan Bersih 2.0 Sabtu ini akan tetap mendapat sokongan rakyat walaupun terpaksa diadakan di stadium.

Menteri Besar Kelantan (gambar) berkata Himpunan Bersih 2.0 akan menjadi manifestasi kepada kebangkitan rakyat yang menentang segala penyelewengan dan permainan “politik jahat” Umno-Barisan Nasional (BN).


Berita/Artikel lain....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...